Stelmet BC Zielona Góra Klub koszykarski

Mistrz Polski 2017

• YouTube
  • Instagram
Stelmet Elektrownia Krono Renault Legarto Intermarche Miasto Zielona Góra Abilet Aldemed DPD Tyskie Blech Aikon Centrum Rekreacyjno-Sportowe Basen Zielona Góra MOSIR Iglotechnik Lasy państwowe Anabo PGNiG S.A. Restauracja Flamingo Pepsi GAMP Optyk Puślecki Sklep As LUG Toncolor Cinkciarz.pl Anneberg Transpol Spalding Wydrukujemy.to PGV Kanwod Kominki Batcar Budnex Amadeus Hotel Atr Auto Pizza Pi Projbud ECB Sieci ENEA Fatto Developer Lotto Zamek Joannitów Arpol Ekonbu Fadom Francepol Arpio PBO ZIEL BRUK Volvo Karlik Sekret Woziński Kulisz Drogowe Capri Bit Bricomarche SAS FAST Mazur & Obuchowicz Winnica Mozów STEREX Grupa PBS ONE LOVE INBLU WATAHA ANATRA Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. Felgenhauer Sp. z o.o., Sp. k. Proton sp z o.o. LAURA SPA K-supplements MB PNEUMATYKA PORT LOTNICZY ZIELONA GÓRA SAS Wnętrza i Kuchnie art-floor
Aktualności
Wracamy z dalekiej podróży. Wielkie zwycięstwo nad Rosą!
11-11-2017 15:34
Stelmet BC Zielona Góra przegrywał już -18 w drugiej kwarcie, by wygrać z Rosą Radom 80:72! Wielki mecz naszej drużyny!

Mistrzowie Polski fatalnie zaczęli spotkanie w Radomiu i po pierwszej kwarcie przegrywali już 31:17. Rosa grała na fantastycznej skuteczności za 2 punkty. Nie myliła się także na linii rzutów wolnych. Artur Gronek w pierwszej kwarcie wykorzystał dwa przysługujące mu czasy. W drugiej kwarcie poprawiliśmy obronę, ale nie odrobiliśmy start. Przegraliśmy ją 18:17.

W trzeciej kwarcie prowadzenie gospodarzy wynosiło już 19 punktów. I od tego momentu Stelmet BC Zielona Góra zaczął grać tak, jak w spotkaniach w Stambule czy Ostendzie. Byliśmy świadkami wielkiej pogoni gości. Świetnie w obronie na Michale Sokołowskim grał Przemek Zamojski. Zatrzymał skrzydłowego reprezentacji Polski na ledwie dwóch punktach.

Poprawiliśmy obronę, w ataku wstrzelali się kolejni gracze. Łukasz Koszarek odważnie wjeżdżał pod kosz, Vladimir Dragicević był tradycyjnie nie do zatrzymania pod koszem, w końcu też wstrzelił sie Martynas Gecevicius. Obręcz mocno atakował James Florence, a Armani Moore był nieustępliwy w obronie. Każdy zawodnik dodawał od siebie małą iskierkę, która rozpaliła grę zespołu.

Po kontrze Geceviciusa z Florencem wracamy w czwartej kwarcie na 65:65. Później Litwin dorzuca trójkę i prowadzenia nie oddajemy już do końca.

Poniżej krótka rozmowa z Arturem Gronkiem.

Co takiego Stelmet BC zmienił po przerwie?

- Zagraliśmy jak zespół w drugiej połowie. Egzekwowaliśmy założenia w ataku, byliśmy cierpliwi, oddawaliśmy rzuty z przygotowanych pozycji. Nie pozwoliliśmy na szybki atak i grę 1 na 1 po naszych niecielnych rzutach w siódmej czy ósmej sekundzie akcji. Rosa w ten sposób zyskała przewagę w pierwszej połowie.

To pierwsze wyjazdowe zwycięstwo po długiej przerwie, więc 7,5 godziny w autobusie na pewno minie wszystkim w lepszym humorach.

- Na pewno! Jest lepiej jest kiedy możemy się skoncentrować na analizie następnego przeciwnika, a nie analizować, co nam nie wyszło. Oczywiście analiza wygranych meczów jest przyjemniejsza niż porażek.

Czy jest pan szczególnie z czegoś zadowolony, co wynikało z gry zespołu?

- Z tego że się nie poddaliśmy przy - 19  w drugiej kwarcie. W tym momencie wcale nie załamaliśmy rąk. Zostaliśmy w tym meczu i to nam się opłaciło. Cieszę się też z tego, że w drugiej połowie graliśmy twardo w obronie.